VacturesContact

Algemene voorwaarden

Algemene inkoopvoorwaarden Goetheer & Huissoon B.V.

Algemene inkoopvoorwaarden Goetheer & Huissoon B.V. juni 2023

DEEL 1: ALGEMENE BEPALINGEN

1. Definities

In deze Algemene inkoopvoorwaarden worden de navolgende met hoofdletter aangeduide begrippen en daarbij behorende definities gehanteerd:

Algemene inkoopvoorwaarden
Deze Algemene inkoopvoorwaarden.

Bouwplaats
De locatie waar de Opdracht wordt uitgevoerd.

Goederen
De voor de uitvoering van de Opdracht bestemde bouwstoffen.

Opdrachtnemer
De bij de Overeenkomst betrokken (rechts)persoon en contractuele wederpartij waaruit de diensten, werkzaamheden en/of levering(en) worden verricht.

Opdracht
De door Opdrachtnemer te verrichten werkzaamheden en/of te verrichten diensten en/of te leveren goederen en/of andere diensten ter uitvoering van de Overeenkomst, een en ander zoals in de Overeenkomst omschreven.

Opdrachtgever
Goetheer & Huissoon B.V., statutair gevestigd te Kapelle-Biezelinge, KvK-nummer 22026846, danwel haar rechtsopvolger of daarmee verbonden zijnde entiteiten, tevens de gebruiker van deze Algemene inkoopvoorwaarden.

Overeenkomst
Iedere tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer gesloten overeenkomst die ziet op het uitvoeren van de Opdracht.

Partijen
Opdrachtgever en Opdrachtnemer gezamenlijk.

Personeel
Iedere Ondergeschikten, Uitzendkrachten en anderszins niet-ondergeschikten die in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst, of op basis van de Overeenkomst werkzaamheden verrichten.

Prijs
De overeengekomen Prijs voor de uitvoering van de Opdracht door Opdrachtnemer, die door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer dient te worden voldaan.

Uitlener
De Opdrachtnemer die met Opdrachtgever een Overeenkomst sluit tot het ter beschikking stellen van één of meer Uitzendkracht(en).

Uitzendkracht
Een aan Opdrachtgever ter beschikking gestelde arbeidskracht, uit hoofde van de Overeenkomst.

2.         Algemene inkoopvoorwaarden

2.1
De bepalingen van de Algemene inkoopvoorwaarden gelden voor iedere huidige en/of toekomstige aanbieding en/of offerte en/of Overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever, voor zover van deze Algemene inkoopvoorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken in de Overeenkomst.

2.2
De toepasselijkheid van andere algemene voorwaarden wordt bij deze uitdrukkelijk van de hand gewezen.

2.3
Van deze Algemene inkoopvoorwaarden kan slechts worden afgeweken, indien Partijen dit uitdrukkelijk schriftelijk met elkaar zijn overeengekomen.

2.4
Indien een bepaling van deze Algemene inkoopvoorwaarden nietig is of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van kracht blijven en treden Partijen in overleg teneinde een nieuwe bepaling (of bepalingen) ter vervanging van de nietige of vernietigde bepaling(en) overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige of vernietigde bepaling(en) in acht worden genomen.

3.         Offertes en de (totstandkoming van de) Overeenkomst

3.1
Opdrachtnemer garandeert dat de door hem uitgebrachte prijsopgaven en offertes volledig zijn en rechtsgeldig tot stand zijn gekomen. Kennelijke vergissingen of verschrijvingen in een aanbod binden Opdrachtnemer niet.

3.2
Tenzij in het aanbod een andere termijn is vermeld heeft het aanbod een geldigheidsduur van 30 (dertig) dagen, waarna het aanbod vervalt.

3.3
De Overeenkomst komt tot stand door de schriftelijke aanvaarding door Opdrachtnemer van een aanbod. Aanvang van de uitvoering van de Opdracht wordt beschouwd als aanvaarding van de op dat moment meest recente schriftelijke Offerte.

3.4
Opdrachtnemer is bevoegd om de Overeenkomst schriftelijk te wijzigen en/of aan te vullen, na overleg met en schriftelijke instemming van Opdrachtgever over de gevolgen van de wijziging of aanvulling. Daarbij blijven Partijen binnen de grenzen van de redelijkheid en billijkheid.

3.5
Indien Partijen overeenkomen dat de Overeenkomst wordt gewijzigd en/of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Opdrachtnemer zal Opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen. Opdrachtgever wordt geacht alsdan in te stemmen met de termijnverlenging.

3.6
Indien de wijziging en/of aanvulling op de Overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, zal Opdrachtnemer Opdrachtgever hierover zo spoedig mogelijk inlichten.

3.7
Opdrachtnemer zal alle gegevens en/of informatie die hij in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst verkrijgt geheimhouden en niet zonder schriftelijke toestemming van Opdrachtgever aan derden bekendmaken.

3.8
Opdrachtnemer zal ervoor zorgdragen dat de door Opdrachtgever verstrekte gegevens/informatie slechts gedeeld zal worden met personen die daarvan kennis dienen te nemen om een goede uitvoering van de Overeenkomst mogelijk te maken. Opdrachtnemer zal zulke derden eenzelfde geheimhoudingsplicht opleggen en staat er voor in dat deze derden zich houden aan deze geheimhoudingsplicht.

3.9
Ingeval van overtreding van het in dit artikel bepaalde verbeurt Opdrachtnemer aan Opdrachtgever een onmiddellijk opeisbare boete van € 5.000,- per gebeurtenis, welke boete de eventuele schadevergoedingsverplichting van Opdrachtnemer onverlet laat en behoudens het recht van Opdrachtgever om de daadwerkelijke schade en nakoming van de Overeenkomst te vorderen.

4.         Verplichtingen Opdrachtnemer

4.1
Opdrachtnemer verricht de werkzaamheden uit hoofde van de Overeenkomst naar eigen inzicht.

4.2
Uitsluitend na uitdrukkelijke, ondubbelzinnig, schriftelijke toestemming van Opdrachtgever is Opdrachtnemer   gerechtigd de Opdracht geheel of ten dele door een derde te laten uitvoeren.

4.3
Wanneer een derde de Opdracht geheel of deels uitvoert, dan zal Opdrachtnemer zijn verplichtingen op grond van de Overeenkomst en Algemene inkoopvoorwaarden geheel aan die derde opleggen, maar hierbij blijft Opdrachtnemer jegens Opdrachtgever onverkort verantwoordelijk en aansprakelijk voor nakoming van de Overeenkomst en Algemene inkoopvoorwaarden.

4.4
Opdrachtnemer garandeert dat de uitgevoerde Opdracht voldoet aan de Overeenkomst, aan de algemeen geldende normen en aan de voorschriften die bij of krachtens wet of verdrag gelden met betrekking tot, doch niet uitsluitend, veiligheid, gezondheid en milieu.

4.5
Opdrachtnemer stelt Opdrachtgever schriftelijk tijdig en met opgaaf van redenen in kennis van een eventuele vertraging en de maatregelen die Opdrachtnemer zal treffen om de vertraging zoveel mogelijk te beperken.

4.6
Indien de Opdracht niet wordt uitgevoerd in overeenstemming met de planningsafspraken, dan zal de Opdrachtnemer zonder ingebrekestelling in verzuim komen te verkeren en aansprakelijk zijn voor alle schade die voortvloeit uit een dergelijke niet-nakoming, waaronder (niet uitsluitend) eventuele mijlpaal- of opleverboetes uit de overeenkomst tussen Opdrachtgever en haar klant(en), een en ander onverminderd de overige rechten van Opdrachtgever terzake.

4.7
Vertraging of onderbreking door het niet tijdig nemen van besluiten door de klant van Opdrachtgever en/of door de overheid, verleende vergunningen of verleende uitzonderingen behoren tot het normale bedrijfsrisico van Opdrachtnemer en kunnen niet worden verrekend.

4.8
Opdrachtnemer heeft alleen recht op verlenging van de uitvoeringstermijn indien door overmacht of omstandigheden die te wijten zijn aan de verantwoordelijkheid van de Opdrachtgever of te wijten zijn aan wijzigingen in de Overeenkomst, indien daardoor niet van Opdrachtnemer gevergd kan worden dat de Opdracht binnen de overeengekomen termijn voltooid wordt. Partijen zullen elkaar zo spoedig mogelijk van een (mogelijke) overmacht situatie op de hoogte stellen.

4.9
Opdrachtnemer zal alle door Opdrachtnemer gevraagde kwaliteitsrapporten, certificaten, certificeringen, informatie, documentatie, etc. kosteloos, tijdig en naar tevredenheid van Opdrachtgever ter beschikking stellen om de kwaliteit van de uitgevoerde Opdracht aan te tonen.

4.10
Opdrachtgever dient de Opdracht schriftelijk te aanvaarden. Hiertoe is een naam en handtekening, tezamen met de tekst ‘voor akkoord’ van een ter zake bevoegd persoon vereist. Goedkeuring ontslaat de Opdrachtnemer niet van zijn garanties of aansprakelijkheden.

4.11
Indien de uitgevoerde Opdracht wordt afgekeurd, dan dient Opdrachtnemer de afgekeurde Opdracht binnen de planningsafspraken en voor eigen rekening en risico te herstellen. Enkel de goedkeuring van Opdrachtgever omvat aanvaarding van de correcte uitvoering van de Opdracht.

4.12
Na beëindiging van de Overeenkomst zal Opdrachtnemer binnen vijf werkdagen alle informatie met betrekking tot de Opdracht aan Opdrachtgever verstrekken.

4.13
Opdrachtnemer blijft verantwoordelijk voor eventueel door hem gemaakte ontwerpen of uitwerkingen en de gevolgen van eventuele gebreken daarvan, ook na beoordeling en/of goedkeuring door Opdrachtgever.

4.14
Opdrachtnemer bewaart informatie met betrekking tot deze Overeenkomst gedurende tien (10) jaar vanaf de datum van beëindiging van deze Overeenkomst en zal deze op eerste verzoek aan Opdrachtgever ter beschikking stellen, voor zover de informatie voor Opdrachtgever van belang is.

5.         Personeel

5.1
Indien Opdrachtgever daarom verzoekt, verstrekt Opdrachtnemer van het Personeel een overzicht met daarop de NAW-gegevens, geboortedatum, BSN, nationaliteit, gegevens van het identiteitsbewijs en, in dien van toepassing, een A1-verklaring, verblijfsvergunning en/of tewerkstellingsvergunning.

5.2
Opdrachtgever behoudt zich het recht voor om Personeel de toegang tot haar kantoren, werven en/of Bouwplaatsen te ontzeggen om welke reden dan ook. De eventuele schade als gevolg van een dergelijke weigering komt daarbij voor rekening en risico van Opdrachtnemer.

5.3
Opdrachtnemer en het Personeel houden zich aan alle voor Opdrachtgever geldende (bouwplaats-)regels en gedragscodes (waaronder instructies van de projectleider of veiligheidscoördinator van Opdrachtgever). Naleving van dit artikellid door het Personeel is de verantwoordelijkheid van Opdrachtnemer.

5.4
Opdrachtnemer verplicht het Personeel om mee te werken aan identiteitscontroles door Opdrachtgever, alsmede het bij zich dragen van een geldig legitimatiebewijs.

5.5
Enkel indien Opdrachtgever schriftelijk instemt met de inzet van vreemdelingen in de zin van de Wet arbeid vreemdelingen, zal Opdrachtnemer vreemdelingen inzetten als Personeel. Tevens is daarbij vereist dat Opdrachtnemer voor de start van de werkzaamheden ten genoegen van Opdrachtgever aantoont dat zowel de vreemdeling als Opdrachtnemer beschikken over de toestemmingen en documenten vereist voor het verrichten van arbeid in Nederland door die vreemdeling.

5.6
Opdrachtnemer informeert het Personeel omtrent de beroepskwalificaties en veiligheidsmaatregelen waaraan het Personeel dient te voldoen. Tevens wordt door Opdrachtnemer aan het Personeel veiligheidsinstructies verstrekt.

5.7
Op verzoek van Opdrachtgever zal Opdrachtnemer alle arbeidsvoorwaarden verschaffen die Opdrachtgever nodig acht in verband met het voorkomen of afwikkeling van loonvorderingen. Onder deze afspraken vallen tevens overeenkomsten met zelfstandigen die geen personeel in dienst hebben.

5.8
Opdrachtnemer garandeert dat hij met zzp’ers overeenkomsten sluit die niet kwalificeren als arbeidsovereenkomst in de zin van art. 7:610 BW. Opdrachtnemer zal dat op verzoek en ten genoegen van Opdrachtgever bewijzen.

5.9
Opdrachtnemer vrijwaart Opdrachtgever tegen alle mogelijke aanspraken van de Belastingdienst, UWV, Personeel, Inspectie SZW en zijn onder-opdrachtnemers ter zake loonvorderingen, loonbelasting, verhogingen, naheffingen en navorderingen, retributies, sociale premies, boetes, dwangsommen of anderszins. Hieronder zijn begrepen rente en kosten die verschuldigd zijn in verband met het niet nakomen door Opdrachtnemer van zijn wettelijke en/of contractuele verplichtingen.

6.         Intellectueel eigendom

6.1.
Opdrachtnemer vrijwaart Opdrachtgever voor alle aanspraken van derden die voortvloeien uit inbreuk op eigendomsrechten, voor zover de oorspronkelijke inbreuk niet door Opdrachtgever is gemaakt.

6.2.
Alle intellectuele eigendomsrechten die ontstaan ​​tijdens de uitvoering van de Overeenkomst, zoals ontwerpen, tekeningen en adviezen zijn eigendom van Opdrachtgever. Een vergoeding daarvoor wordt geacht in de Prijs te zijn verdisconteerd. Opdrachtnemer zal op eerste verzoek medewerking verlenen aan de overdracht van deze rechten aan Opdrachtgever.

7.         Prijzen en facturatie

7.1.
De door Opdrachtnemer gehanteerde tarieven en prijzen zijn in EURO en exclusief BTW. De overeengekomen Prijs is met inbegrip van bijkomende kosten (reis- en verblijfskosten, parkeerkosten, laden, lossen, verzekering en de kosten voor werkorganisatie en overleg) tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.

7.2.
Opdrachtnemer is gerechtigd om het werk in door Opdrachtnemer te bepalen termijnen te factureren, zulks na schriftelijke toestemming daartoe door Opdrachtgever. Door Opdrachtnemer wordt nimmer meer dan de stand van het reeds gerealiseerde werk aan Opdrachtgever gefactureerd, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

7.3.
Wijzigingen in kostprijsfactoren betreffende de Opdracht, zoals onder andere prijzen van bouwstoffen, hulpmiddelen, arbeidskosten, verzekeringen, vrachttarieven, belastingen, heffingen of andere overheidsmaatregelen, die na de dag van totstandkoming van de Overeenkomst in werking treden, komen voor rekening van Opdrachtnemer.

7.4.
Uitvoering, vergoeding en verrekening van meer- of minderwerk vindt uitsluitend plaats indien Opdrachtnemer Opdrachtgever hiervan tevoren schriftelijk in kennis heeft gesteld en Opdrachtgever het meer- of minderwerk uitdrukkelijk schriftelijk heeft goedgekeurd.

7.5.
Aanvullende werkzaamheden of leveringen die nodig zijn voor de uitvoering van de Opdracht waar Opdrachtnemer redelijkerwijs rekening mee had moeten houden, leiden niet tot een wijziging van de Prijs.

7.6.
Ondertekening van een factuur en/of betaling van een factuur omvat niet automatisch de acceptatie of goedkeuring van de Opdracht en/of instemming met meer- of minderwerk in.

7.7.
Facturen van Opdrachtnemer voldoen aan de Wet Omzetbelasting 1968 en vermelden in ieder geval de factuurdatum, het btw-nummer van Opdrachtnemer en projectnaam en -nummer.

7.8.
Facturen worden voorzien van een afrekenstaat of uitvoerdersbon, ondertekend door de uitvoerder of projectleider van Opdrachtgever. Facturen die hieraan niet voldoen, zullen niet in behandeling worden genomen en zodoende niet worden voldaan. De betalingstermijn is zestig (60) dagen na ontvangst van de betreffende factuur door Opdrachtgever. Facturen dienen per e-mail te worden verstrekt op facturen@goetheer-huissoon.nl.

7.9.
Opdrachtnemer zal zijn vorderingen op Opdrachtgever niet overdragen aan enige derde, behoudens voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtgever. Dit cessieverbod heeft goederenrechtelijke werking.

7.10.
In geval van (dreigend) faillissement van Opdrachtnemer heeft Opdrachtgever het recht de vorderingen van Opdrachtnemer bevrijdend te betalen aan opdrachtnemers van Opdrachtnemer.

7.11.
Opdrachtgever komt jegens Opdrachtnemer een verrekeningsrecht toe uit hoofde van al hetgeen Opdrachtnemer aan Opdrachtgever verschuldigd is.

7.12.
Indien Opdrachtnemer enige verplichting voortvloeiende uit de Overeenkomst, de Algemene inkoopvoorwaarden, de wet en/of enige andere overeenkomst met Opdrachtgever niet of niet tijdig nakomt, niet tijdig of dreigt na te komen, is Opdrachtgever gerechtigd om de door Opdrachtnemer uit te voeren Opdracht, om welke reden dan ook, op te schorten totdat Opdrachtnemer aan alle verplichtingen jegens Opdrachtgever heeft voldaan. Deze verplichtingen omvatten ook het bewijzen van de kwaliteit van de (deels) uitgevoerde Opdracht en/of het verstrekken van alle gegevens zoals opgedragen in de Overeenkomst of Algemene inkoopvoorwaarden.

7.13.
Indien Opdrachtgever gegronde vrees heeft voor tekortschieten door Opdrachtnemer of indien Opdrachtgever vooruit heeft betaald, is Opdrachtgever gerechtigd voldoende zekerheid voor de uitvoering van de Opdracht te verlangen.

8.         Einde van de Overeenkomst

8.1.
Opdrachtgever heeft het recht de uitvoering van de Opdracht tijdelijk op te schorten zonder dat Opdrachtnemer aanspraak kan maken op schadevergoeding.

8.2.
Opdrachtgever heeft het recht de Overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk op te zeggen:

a.     Vóórdat Opdrachtnemer met de feitelijke uitvoering van de Opdracht is aangevangen of;

b.     Indien de Opdracht niet (meer) noodzakelijk is voor uitvoering van de overeenkomst tussen Opdrachtgever en haar klant of indien de Overeenkomst in redelijkheid niet zonder wezenlijke wijzigingen kan worden uitgevoerd.

In beide gevallen heeft Opdrachtnemer bij uitdrukkelijke uitsluiting van alle vormen van schadevergoeding slechts recht op een vergoeding naar rato van dat deel van de Opdracht dat door Opdrachtgever is goedgekeurd.

8.3.
Onverminderd alle andere rechten, heeft Opdrachtgever het recht om de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te beëindigen zonder voorafgaande ingebrekestelling of schadevergoeding.

8.4.
Verzuim is niet noodzakelijk voor het recht van Opdrachtgever op ontbinding ex art. 6:265 BW.

8.5.
Ieder der partijen is gerechtigd de Overeenkomst (gedeeltelijk) te ontbinden in het geval:

a.     Sprake is van (aanvraag tot) faillissement, surseance van betaling of ondercuratelestelling;

b.     De onderneming (deels) wordt stilgelegd, gestaakt of geliquideerd of;

c.      De zeggenschap over de onderneming wijzigt, of;

d.     Partijen de verplichtingen uit de Overeenkomst niet of niet volledig nakomt;

e.     Indien op (delen en/of bezittingen van) de onderneming beslag wordt gelegd.

8.6.
Ontbinding geschiedt schriftelijk en rechterlijke tussenkomst is geen vereiste.

8.7.
Indien de Overeenkomst door de Opdrachtgever op grond van lid 5 wordt ontbonden, is Opdrachtnemer een contractuele boete verschuldigd van 5% van de Prijs, vermeerderd met een bedrag gelijk aan de waarde van de overeengekomen garantieverplichtingen van Opdrachtnemer, onverminderd het recht van Opdrachtgever op vergoeding van zijn werkelijke schade.

8.8.
Tenzij zulks uitsluitend het resultaat is van berekeningen, inlichtingen en/of specifieke aanvragen/bestellingen van Opdrachtgever, behoudt Opdrachtnemer zich het recht voor om overtollige en/of ongebruikte (bouw)materialen, grondstoffen en andere zaken te behouden, indien Opdrachtgever deze niet over wenst te nemen en/of te behouden. Opdrachtnemer is daarover geen vergoeding verschuldigd. Indien Opdrachtnemer de bouwplaats niet schoon oplevert, dan heeft Opdrachtgever het recht het afval en/of puin voor rekening van Opdrachtnemer te (laten) verwijderen.

8.9.
Reeds door Opdrachtgever gedane betalingen met betrekking tot bedoelde (bouw)materialen, grondstoffen en andere zaken waarvoor Opdrachtgever geen vergoeding verschuldigd is, dienen binnen 14 dagen (naar rato) te worden terugbetaald.

8.10.
Genoemde (bouw)materialen, grondstoffen en andere zaken blijven eigendom van Opdrachtnemer voor zover Opdrachtgever hiervoor niet reeds een tegenprestatie heeft geleverd. Opdrachtgever kan naar eigen goeddunken ook de beoogde (bouw)materialen, grondstoffen en andere zaken overnemen of (gedeeltelijk) behouden.

8.11.
Zeven dagen na de dag waarop de Opdracht in zijn geheel is uitgevoerd, of de zevende dag na het beëindigen van de Overeenkomst (inzien zulks eerder is dan de dag waarop de Opdracht in zijn geheel geleverd is), heeft Opdrachtgever het recht alle nog op de Bouwplaats aanwezige door of namens Opdrachtnemer daar geplaatste (bouw)materialen, grondstoffen en andere zaken die niet aan Opdrachtgever of een derde toebehoren, voor rekening en risico van Opdrachtnemer aan Opdrachtnemer te (laten) retourneren, indien dat voor de juiste uitvoering van de overeenkomst tussen Opdrachtgever en haar klant in redelijkheid nodig is en indien Opdrachtnemer niet zelf voor retournering heeft zorggedragen.

8.12.
Na beëindiging van de Overeenkomst of na volledige uitvoering van de Opdracht staat het Opdrachtgever vrij om de nog aanwezige gereedschappen, apparatuur en/of andere zaken ‘om niet’, dus zonder vergoeding verschuldigd te zijn, te gebruiken.

9.         Garantie en aansprakelijkheid

9.1.
Ten aanzien van de in de Overeenkomst en/of Algemene inkoopvoorwaarden bedongen garanties geldt dat de garanderende partij aansprakelijk is, tenzij de garanderende partij het tegendeel bewijst. Garantieverplichtingen van Opdrachtnemer blijven voortduren na ontbinding of opzegging.

9.2.
De door Opdrachtnemer te verstrekken garantie dient zo spoedig mogelijk na uitvoering van de Opdracht te worden verstrekt. Elke tegengestelde prestatie door Opdrachtgever zal zonder voorafgaande kennisgeving worden opgeschort indien Opdrachtnemer bij afronding van de Opdracht de garantieverklaring nog niet heeft overlegd.

9.3.
Voor zover in de Overeenkomst geen garantietermijn is opgenomen, garandeert Opdrachtnemer gedurende een periode van 10 jaar na datum van de oplevering van de Opdracht dat de uitgevoerde Opdracht beantwoordt aan de Overeenkomst, deugdelijk zijn (uitgevoerd) en geschikt zijn voor het doel waarvoor deze zijn bestemd, geen gebreken in ontwerp, constructie, montage en materieel hebben en aan alle wettelijke eisen en voorschriften voldoen.

9.4.
Indien de uitgevoerde Opdracht binnen de in dit artikel genoemde termijn niet aan de garanties blijkt te voldoen, is Opdrachtnemer gehouden om voor eigen rekening de gebreken op eerste verzoek van Opdrachtgever binnen de door Opdrachtgever te stellen termijn in overleg met Opdrachtgever te herstellen of de ondeugdelijk verrichte werkzaamheden opnieuw te verrichten.

9.5.
Indien Opdrachtnemer de gebreken niet binnen de door Opdrachtgever gestelde termijn herstelt of de ondeugdelijke Diensten opnieuw verricht, is Opdrachtgever gerechtigd de herstelwerkzaamheden voor rekening en risico van Opdrachtnemer te (doen) verrichten.

9.6.
Opdrachtnemer zorgt ervoor dat zowel Opdrachtnemer als zijn personeel de Overeenkomst en alle wettelijke vereisten naleven, waaronder de verplichting van Opdrachtnemer tot betaling van lonen en afdracht van de premies.

9.7.
Opdrachtnemer zal op verzoek van Opdrachtgever de verzekeringspolis(sen), relevante voorwaarden en een bewijs van premiebetaling overleggen waaruit blijkt dat hij adequaat verzekerd is conform de Opdracht en Algemene inkoopvoorwaarden.

9.8.
De Opdracht valt onder de CAR-verzekering van Opdrachtgever en bij schade draagt ​​Opdrachtnemer het eigen risico dat Opdrachtgever verschuldigd is. Het recht van Opdrachtnemer op vergoeding uit hoofde van deze verzekering ontstaat pas nadat de schade is vastgesteld en ontstaat slechts tot het door Opdrachtgever goedgekeurde bedrag en nadat Opdrachtgever heeft verklaard geen bezwaar te hebben tegen afwikkeling van de schade. Eventuele niet meeverzekerde schade of eigen risico’s zijn voor rekening van Opdrachtnemer. Dat tevens de werkzaamheden van Opdrachtnemer zijn verzekerd, laat onverlet de verplichting van Opdrachtnemer om de overige aansprakelijkheid conform het bepaalde in dit artikel afdoende te verzekeren. Schadebetalingen geschieden aan Opdrachtgever. De Opdrachtgever oordeelt bij uitsluiting over de uitkering van deze betalingen aan de Opdrachtnemer en/of derden. De Opdrachtgever is gerechtigd tot verrekening.

9.9.
In geval van niet-nakoming van de Overeenkomst en/of Algemene inkoopvoorwaarden draagt ​​Opdrachtnemer naast de vergoeding van schade aan Opdrachtgever, eveneens alle kosten van gerechtelijke en buitengerechtelijke incasso, wettelijke handelsrente en alle andere vermogensschade overeenkomstig artikel 6:96 BW.

9.10.
Opdrachtnemer garandeert dat de Opdracht zal worden uitgevoerd conform de inhoud van de Overeenkomst en overeenkomstig alle toepasselijke eisen, normen en voorschriften. Opdrachtnemer staat in voor de afwezigheid van zichtbare of onzichtbare tekortkomingen terzake de uitgevoerde Opdracht.

9.11.
Deze garantie is minimaal geldig voor de in de Overeenkomst overeengekomen garantietermijn. Bij gebreke daarvan bedraagt de garantietermijn minimaal tien (10) jaren na uitvoering van de Opdracht.

9.12.
Opdrachtnemer dient alle gedurende de garantietermijn geconstateerde gebreken op eerste verzoek voor eigen rekening te herstellen. In plaats van herstel kan Opdrachtgever, indien daar alsdan aanleiding toe bestaat,  ook vervanging eisen. Indien Opdrachtnemer deze verplichting niet (tijdig) nakomt, is Opdrachtgever gerechtigd zonder aanmaning herstel of vervanging door een derde te laten uitvoeren en de kosten daarvan op Opdrachtnemer te verhalen. Na herstel of vervanging gaat een nieuwe garantietermijn conform de Overeenkomst in, danwel -bij gebreke daarvan- een termijn van minimaal tien (10) jaren.

9.13.
Bij oplevering overhandigt Opdrachtnemer de vereiste garantieverklaringen van materialen die door Opdrachtnemer in het werk zijn aangebracht. In geval van onderaanneming legt Opdrachtnemer een conceptgarantieverklaring bij aanvang van de Opdracht voor aan Opdrachtgever. Opdrachtgever is gerechtigd betaling aan Opdrachtnemer op te schorten totdat Opdrachtnemer aan deze verplichting heeft voldaan.

9.14.
Opdrachtnemer is aansprakelijk voor de zaken, hulpmaterialen en de Goederen behorende tot zijn onderdeel van de Opdracht, waaronder begrepen schade door diefstal verlies en terugloop in waarde.

10.        Toepasselijk recht

10.1.
Op de Overeenkomst en geschillen verband houdende met, of voortvloeiende uit, de Overeenkomst, is Nederlands recht van toepassing. De toepassing van het Weens Koopverdrag en alle andere uit te sluiten handelsverdragen, worden uitdrukkelijk uitgesloten.

10.2.
Alle geschillen tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer die niet in der minne kunnen worden opgelost, zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de Rechtbank West-Brabant Zeeland, voor zover mogelijk locatie Middelburg, waarbij Opdrachtgever zich het recht voorbehoudt te kiezen voor arbitrage bij een door hem aan te wijzen instantie.

11.        Privacy

11.1.
Indien het noodzakelijk is voor Opdrachtnemer om voor de uitvoering van de Opdracht en/of Overeenkomst persoonsgegevens te gebruiken c.q. te verwerken, dan zal deze verwerking plaatsvinden in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

11.2.
Het verwerken van de persoonsgegevens door Opdrachtnemer is geen kerntaak en volgt slechts uit de uitvoering van de Opdracht. Opdrachtnemer is geen verwerker van persoonsgegevens. Door Opdrachtnemer worden de verzamelde persoonsgegevens daarom enkel gebruikt ten behoeven van de communicatie omtrent de (mogelijk) uit te voeren werkzaamheden en/of de te leveren materialen.

11.3.
Opdrachtnemer is verwerkingsverantwoordelijke en Opdrachtnemer verstrekt geen persoonsgegevens aan derden.

11.4.
Opdrachtnemer houdt de van Opdrachtgever verkregen persoonsgegevens geheim en verplicht zijn medewerkers tevens tot strikte geheimhouding. Bij verlies, misbruik of een andere vorm van onrechtmatige verwerking van de persoonsgegevens, of een datalek vermoedt of geconstateerd wordt, dan zal Opdrachtnemer Opdrachtgever hieromtrent onmiddellijk (binnen 24 uur) inhoudelijk informeren.

11.5.
Opdrachtnemer draagt zelf de verantwoordelijkheid voor een juiste omgang en verwerking van de persoonsgegevens. Opdrachtnemer is tevens zelf aansprakelijk in geval van een schending van de AVG, overige privacyregelgeving en/of een datalek bij Opdrachtnemer en/of bij door hem ingeschakelde derden. Opdrachtnemer vrijwaart Opdrachtgever derhalve voor alle aanspraken die zien op c.q. samenhangen met:

a.     Een schending van de AVG;

b.     Een schending van de privacyregelgeving en/of;

c.      Een datalek binnen zijn organisatie, alsmede;

d.     Boetes van de Autoriteit Persoonsgegevens.

11.6.
Opdrachtgever zal Opdrachtnemer, na beëindiging van de Overeenkomst, alle door hem verzamelde persoonsgegevens aan Opdrachtgever retourneren en daaropvolgend alle digitale kopieën van de betreffende persoonsgegevens vernietigen.

DEEL 2: (ONDER)AANNEMING VAN WERK

12.        Aanvang werkzaamheden

12.1.
De uitvoering van de Opdracht door Opdrachtnemer vangt aan op de datum zoals genoemd in de Overeenkomst. Opdrachtgever zal een datum en/of tijdstip bepalen indien deze niet worden vermeld in de Overeenkomst.

12.2.
De in de Overeenkomst vermelde opleveringstermijn is bindend, met dien verstande dat Opdrachtgever altijd het recht heeft deze opleveringstermijn te verlengen tot een nader te noemen later tijdstip.

12.3.
Opdrachtnemer dient de Opdracht zodanig uit te voeren dat geen stagnatie ontstaat in de voortgang van de uitvoering van de Opdracht.

12.4.
Wanneer het niet mogelijk is op het aangegeven tijdstip met de uitvoering van de Opdracht te beginnen, is Opdrachtgever voor de gevolgen van een dergelijk uitstel, ongeacht de oorzaak, niet aansprakelijk, en evenmin voor die van een tussentijdse wijziging in het tijd-, werk- of bouwschema of andere vertragingen in de voortgang van de uitvoering van de Opdracht.

12.5.
Van iedere (dreigende) stagnatie in de voortgang van de uitvoering van de Opdracht dan wel van iedere (dreigende) overschrijding van het tijdstip waarop de Opdracht dient te zijn uitgevoerd, dient Opdrachtgever direct in kennis te worden gesteld. Wanneer een dergelijke stagnatie of overschrijding het gevolg is van een omstandigheid die Opdrachtnemer kan worden toegerekend, is Opdrachtnemer van rechtswege in verzuim en heeft Opdrachtgever het recht hetzij een nadere termijn te stellen waarin Opdrachtnemer nog aan zijn verplichtingen zal kunnen voldoen, danwel de aan Opdrachtnemer verstrekte Opdracht in te trekken.

12.6.
Wanneer stagnatie of overschrijding het gevolg is van een omstandigheid die voor rekening van Opdrachtnemer komt, heeft Opdrachtgever het recht alle schade die Opdrachtgever daardoor mocht lijden op Opdrachtnemer te verhalen. In deze schade zijn ook begrepen de in de overeenkomst tussen Opdrachtgever en haar klant omschreven kortingen of boetes die aan Opdrachtgever door haar klant mochten worden opgelegd.

13.        Personeel

13.1.
Het personeel dat Opdrachtnemer bij de uitvoering van de Opdracht gebruikt, staat onder toezicht en verantwoordelijkheid van Opdrachtnemer. Opdrachtnemer draagt zorg dat zijn personeel bij de uitvoering van de Opdracht onder vakbekwame leiding werkzaam is.

13.2.
Opdrachtnemer draagt zorg voor de vereiste vakkennis en vakbekwaamheid van het door hem ingezette personeel. Voorts is Opdrachtnemer verantwoordelijk voor de het op juiste wijze instrueren van zijn personeel met betrekking tot de uit te voeren werkzaamheden. De vakbekwaamheid van het personeel dient op eerste verzoek van Opdrachtgever te worden aangetoond, bijvoorbeeld door het tonen van een veiligheidspaspoort.

13.3.
In geval van wangedrag of ongeschiktheid van het personeel van Opdrachtnemer of bij weigering voorschriften of aanwijzingen op te volgen, is het Opdrachtgever toegestaan de betreffende medewerker(s) de toegang tot de Bouwplaats te ontzeggen of van de Bouwplaats te verwijderen. In een dergelijk geval is Opdrachtnemer gehouden direct te zorgen voor voldoende gekwalificeerd vervangend personeel, zonder dat Opdrachtgever gehouden is om mogelijke daaruit voortvloeiende kosten aan Opdrachtnemer te vergoeden.

13.4.
Van alle ongevallen op de Bouwplaats waarbij personeel van Opdrachtnemer is betrokken, dient Opdrachtgever direct in kennis te worden gesteld.

13.5.
Het door Opdrachtnemer ingezette personeel dient op de bouwplaats te werken met inachtneming van een veiligheidsbeheerssysteem en dient gecertificeerd te zijn volgens de Veiligheid Checklist Aannemers (VCA).

13.6.
Opdrachtgever heeft te allen tijde het recht om werknemers van opdrachtnemer en/of door opdrachtgever ingeschakelde derden de toegang tot het werk te ontzeggen of te laten verwijderen wegens ordeverstoring, intimidatie of wangedrag (nuttigen van alcohol, roken en/of gebruik van verdovende middelen).

13.7.
Opdrachtnemer zal Opdrachtgever vrijwaren voor alle aanspraken van derden op grond van de Wet Aanpak Schijnconstructies (WAS).

14.        Uitvoering

14.1.
Alle instructies en aanwijzingen van Opdrachtgever met betrekking tot de uitvoering van de Opdracht, dienen zonder enig voorbehoud te worden opgevolgd.

14.2.
Indien tekenwerk of het opstellen van berekeningen onderdeel is van de Opdracht, kan Opdrachtnemer pas aanvangen met de uitvoering van de Opdracht nadat die tekeningen of berekeningen door Opdrachtgever zijn goedgekeurd.

14.3.
Opdrachtnemer dient de Bouwplaats voor diens eigen rekening schoon op te leveren. Indien Opdrachtnemer hieraan niet voldoet, heeft Opdrachtgever het recht het afval en/of puin voor rekening van Opdrachtnemer te (laten) verwijderen.

15.        Uitbesteden van werk

15.1.
Uitsluitend na schriftelijke toestemming van Opdrachtgever is het Opdrachtnemer toegestaan om de Opdracht, danwel een deel van de Opdracht, door derde(n) te laten uitvoeren.

15.2.
Opdrachtnemer blijft ook bij uitbesteding van (een deel van) de Opdracht jegens Opdrachtgever verantwoordelijk voor de deugdelijke uitvoering van de Opdracht.

15.3.
Indien Opdrachtnemer niet in staat is te voldoen aan zijn betalingsverplichtingen jegens een derde aan wie Opdrachtnemer de door Opdrachtgever verstrekte Opdracht in zijn geheel of voor een gedeelte laat uitvoeren, is Opdrachtgever gerechtigd de door Opdrachtnemer verschuldigde betalingen rechtstreeks te voldoen aan de betrokken derde. In dergelijk geval kan Opdrachtgever alle betalingen die zij voor rekening van de Opdrachtnemer heeft gedaan, verrekenen met alle betalingen die Opdrachtgever aan Opdrachtnemer verschuldigd mocht zijn of worden.

16.        Meer- en minderwerk

16.1.
Indien zich naar het oordeel van Opdrachtnemer meer- of minderwerk voordoet, dient Opdrachtnemer dit direct schriftelijk aan Opdrachtgever te melden. Daarbij dient Opdrachtnemer aan te geven wat de gevolgen van dit meer- of minderwerk zijn voor de planning en de gemaakte afspraken met betrekking tot de Prijs. Met de uitvoering mag niet eerder worden begonnen dan nadat een aanvullende schriftelijke opdracht is verstrekt door Opdrachtgever.

16.2.
De enkele aanpassing van een tijd-, werk- of bouwschema geeft geen recht op verrekening van meerwerk. In geen geval wordt als meerwerk beschouwd werkzaamheden die redelijkerwijs dienen te worden aangemerkt als tot de Opdracht behorend, teneinde de Opdracht conform de aard en het doel van de Opdracht en de eisen met betrekking tot deugdelijk werk te kunnen opleveren.

16.3.
Facturering door Opdrachtnemer van meer- of minderwerk kan pas na schriftelijke goedkeuring door Opdrachtgever. Werkzaamheden in verband met het werk die door Opdrachtnemer niet in opdracht van Opdrachtgever zijn uitgevoerd, maar Opdrachtnemer zonder tussenkomst van Opdrachtgever door de klant van Opdrachtgever van het werk zijn opgedragen, zijn voor rekening en risico van Opdrachtnemer.

DEEL 3: INLENING VAN PERSONEEL

17.        Inlening

17.1.
Opdrachtnemer staat ervoor in dat hij als uitzendonderneming is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en dat zijn Uitzendkracht(en) voldoen aan de door Opdrachtgever gestelde (functie-)eisen. Opdrachtnemer dient in bezit te zijn van het SNA-keurmerk en stelt uitsluitend Uitzendkrachten met een VCU-certificaat ter beschikking.

17.2.
Opdrachtnemer stelt Uitzendkrachten op zodanige wijze ter beschikking dat de continuïteit van de werkzaamheden voor Opdrachtgever gewaarborgd is.

17.3.
Opdrachtnemer zal aan Opdrachtgever geen derden of werknemers in rechtsbetrekkingen met derden als uitzendkracht ter beschikking stellen. Ook zal Opdrachtnemer geen werknemers ter beschikking stellen die eerder door Opdrachtgever zijn ontslagen.

17.4.
Opdrachtnemer zal maandelijkse overzichten verstrekken waaruit de afdracht aan overheidsinstanties in verband met de Uitzendkrachten blijkt.

17.5.
Opdrachtnemer delegeert de gezagsverhouding tussen hem en de Uitzendkracht aan Opdrachtgever.

17.6.
Opdrachtgever mag de Uitzendkrachten niet langer laten werken dan de in de Overeenkomst vermelde uren.

17.7.
Opdrachtnemer zal gedurende de looptijd van de opdracht een werknemers- en werkgeversverzekering afsluiten met een dekking van ten minste EUR 2.500.000,= per schadegeval in geval van overlijden, letselschade en/of zaakschade.

17.8.
Indien gedurende de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat de Uitzendkracht van Opdrachtnemer niet functioneert in het belang van de goede uitvoering van de Overeenkomst en/of wegens omstandigheden zijn werkzaamheden niet kan voortzetten, dan heeft Opdrachtgever het recht de desbetreffende Uitzendkracht door de Opdrachtnemer te laten vervangen. Opdrachtnemer zal op verzoek van Opdrachtgever de Uitzendkracht vervangen binnen maximaal 3 werkdagen of 1 werkdag indien de Uitzendkracht niet voldoet aan de door Opdrachtgever gestelde functie eisen.

17.9.
Dezelfde verplichtingen gelden voor de vervangende Uitzendkracht als golden voor de vervangen Uitzendkracht.

17.10.
Opdrachtnemer instrueert de Uitzendkrachten omtrent de beroepskwalificaties en veiligheidsmaatregelen waaraan de Uitzendkrachten dienen te voldoen. Tevens wordt door Opdrachtnemer aan de Uitzendkrachten veiligheidsinstructies verstrekt.

17.11.
Opdrachtgever draagt zorg voor toezicht en naleving van de door Opdrachtnemer gegeven veiligheidsinstructies.

18.        Ketenaansprakelijkheid

18.1.
Voor zover de Wet Ketenaansprakelijkheid op de Overeenkomst van toepassing is, dient Opdrachtnemer een geldige inschrijving bij de Kamer van Koophandel te overleggen, zulks niet ouders dan 12 maanden. Tevens dient Opdrachtnemer een verklaring van betalingsgedrag betreffende belastingen en premies sociale verzekeringen te overleggen, zulks niet ouder dan 3 maanden. Opdrachtnemer dient deze laatstgenoemde verklaring ieder kwartaal opnieuw te verstrekken. Daarnaast verstrekt Opdrachtnemer tevens een kopie van zijn G-rekening overeenkomst.  Ook zal Opdrachtnemer wekelijkse (man-)urenstaten verstrekken met gegevens betreffende identificatie omtrent het Personeel en de door hen gewerkte uren.

18.2.
Opdrachtnemer zal bij de uitvoering van de Overeenkomst tevens de toepasselijke wet- en regelgeving en alle toepasselijke CAO’s naleven.

18.3.
Opdrachtnemer vrijwaart Opdrachtgever en haar klant voor boetes uit de ketenaansprakelijkheid (WKA, WAV, WAS of anderszins) die voortvloeien uit het feit dat Opdrachtnemer de Overeenkomst of de Algemene Voorwaarden niet is nagekomen.

18.4.
Indien Opdrachtgever na aansprakelijkstelling door het Personeel voor niet betaalde (inleners)beloning, het loon en/of de loonheffing op grond van art. 7:616a en 7:616b BW, danwel enige andere bepaling, die door de Opdrachtnemer of door een (onder)aannemer die na de Opdrachtnemer in de keten komt verschuldigd was, eventuele rente en boete en andere in dat kader gemaakte kosten (zoals voor rechtsbijstand) heeft moeten voldoen, is Opdrachtnemer gehouden dat volledige bedrag onvoorwaardelijk en per omgaande aan Opdrachtgever te voldoen.

18.5.
Opdrachtnemer legt de verplichtingen van dit artikel en het voorgaande artikel op aan partijen waarmee hij overeenkomst(en) aangaan die verband houden met de Overeenkomst. Opdrachtnemer bedingt dat de verplichtingen zullen worden opgenomen in de door deze partijen gesloten contracten.

DEEL 4: LEVERING VAN GOEDEREN

19.        Levering

19.1.
Levering geschiedt voor rekening en risico van Opdrachtnemer op het door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer opgegeven adres en tijdstip. Leveringen buiten de Bouwplaats of buiten de normale werkuren van Opdrachtgever zijn (zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming) niet toegestaan.

19.2.
Opdrachtgever heeft het recht om de leveringsvolgorde van de Goederen te bepalen of te wijzigen.

19.3.
Opdrachtgever kan verzoeken om de levering van de Goederen uit te stellen en/of kosteloos op een andere locatie te laten leveren. Opdrachtnemer zal bij deze uitstel de Goederen onder zich houden tot aan de feitelijke levering. Opdrachtnemer heeft daarbij geen recht op enige vergoeding van kosten en/of schadevergoeding.

19.4.
De levering van de Goederen zal plaatsvinden met daarvoor voldoende kwalificeerden vakbekwaam personeel, alsmede met daarvoor geschikt materieel.

19.5.
De Goederen zullen door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever geleverd worden zonder eigendomsvoorbehoud. Het eigendom van de Goederen gaat over op Opdrachtgever, zodra de Goederen zijn geleverd. Het risico gaat pas over op Opdrachtgever nadat de Opdracht aanvaard is en de Goederen daadwerkelijk zijn gelost.

19.6.
Op eerste verzoek van Opdrachtgever zal Opdrachtnemer de verpakking van de Goederen terugnemen tegen restitutie van het statiegeld.

19.7.
Bij leveringen anders dan die op de Bouwplaats(en) worden bij vooruitbetaling, grondstoffen of deelproducten eigendom van Opdrachtgever indien en zodra deze in bewerking genomen zijn.

19.8.
Opdrachtnemer zal de Goederen kosteloos voor Opdrachtgever opslaan, individualiseren, merken als eigendom van Opdrachtgever, gescheiden houden van andere zaken, deugdelijk verzekeren en zorgvuldig behandelen.

19.9.
Indien Opdrachtgever Goederen retourneert en/of afkeurt, dan wordt aangenomen dat de eigendom van de Goederen nooit op Opdrachtgever over is gegaan.

20.        Kwaliteit

20.1.
Indien Opdrachtgever voorafgaande aan de levering daarom verzoekt, stelt Opdrachtnemer kosteloos representatieve monsters van de Goederen ter beschikking.

20.2.
Opdrachtnemer stemt ermee in dat door Opdrachtnemer gemaakte (werk)tekeningen, modellen of berekeningen tenminste twee weken voor aanvang van de werkzaamheden (waarop de informatie betrekking heeft) definitief zijn en in bezit van Opdrachtgever zijn.

20.3.
Opdrachtnemer zal op eerste verzoek de geleverde Goederen die afgekeurd zijn, verwijderen. Zodra Opdrachtnemer dit niet onverwijld doet, of indien Opdrachtgever redelijke gronden heeft om te vrezen dat Opdrachtnemer dit niet zal doen, heeft Opdrachtnemer het recht de Goederen te (laten) retourneren voor rekening en risico van Opdrachtnemer.

21.        Garantie

21.1.
Door Opdrachtnemer zal worden gegarandeerd dat de geleverde Goederen geschikt zijn voor de uitvoering van de Overeenkomst, alsmede (eventueel) daaraan voorafgaande correspondentie kenbare beoogde gebruik ervan. Tevens garandeert Opdrachtnemer dat er geen beperkte rechten op de Goederen rusten.

21.2.
Indien de door Opdrachtnemer geleverde Goederen niet voldoen aan de Overeenkomst zal Opdrachtgever Opdrachtnemer hiervan zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 10 werkdagen na constatering van het gebrek, in kennis stellen.

21.3.
Opdrachtnemer garandeert dat de Opdracht en Goederen in goede en deugdelijke staat verkeren en in overeenstemming zijn met de Overeenkomst. De garantieperiode beloopt vanaf levering gedurende de in de Overeenkomst genoemde periode.

21.4.
Opdrachtnemer zal op eerste verzoek van Opdrachtgever voor eigen rekening en risico gebreken verhelpen die tijdens de garantieperiode ontstaan. In geval van vertraging of niet volledige nakoming van garantieverplichtingen en in geval van spoed kan Opdrachtgever, onverminderd haar overige rechten, voor rekening en risico van Opdrachtnemer herstel (laten) verrichten. Na herstel of vervanging vangt de overeengekomen garantie voor het betreffende onderdeel opnieuw voor dezelfde termijn aan.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram